ul. Nowy Świat 58A, Warszawa
tel. 22 826 45 02 // 22 826 23 10

Triamcynolon w medycynie

Triamcynolon to syntetyczny glikokortykosteroid, który ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne i przeciwuczuleniowe ma szerokie zastosowanie w medycynie.

Triamcynolon jest dostępny w formie preparatu doustnego w leczeniu chorób nerek i łagodzeniu obrzęków. Jednak coraz popularniejsze są również iniekcje do ciała szklistego oka. Zabieg ten pomaga w leczeniu zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem. Jest to postępująca choroba, pojawiająca się najczęściej u osób po 50. roku życia, objawiająca się pogorszeniem ostrości widzenia oraz widzenia barwnego, a także obecności tzw. mroczka centralnego. To choroba znacznie pogarszająca jakość życia, będąca najczęstszą przyczyną ślepoty u osób dorosłych na świecie. Postępuje, prowadząc do ślepoty w ciągu lat, a nawet miesięcy. Wyróżnia się jej postać suchą oraz wysiękową. To właśnie w przypadku tej drugiej swoje zastosowanie znajdują iniekcje triamcynolonu do ciała szklistego.

Triamcynolon można wykorzystywać w reumatologii czy dermatologii, gdzie z powodzeniem jest stosowany w leczeniu łuszczycy. Jednak coraz popularniejsze jest jego zastosowanie w okulistyce. Może być przydatny nie tylko we wspomnianym zwyrodnieniu plamki, ale również w leczeniu stanów zapalnych siatkówki czy obrzęku plamki w przebiegu cukrzycy. Ten syntetyczny preparat jest ważnym odkryciem współczesnej medycyny. Ma szerokie zastosowanie w różnych jej gałęziach i pomaga leczyć choroby, których wyleczenie kiedyś nie było możliwe.

Related Tags